Friday, June 10, 2011

Anak kesayangan KAMI


Hai semua. Ok, hari ni aku nak menUlis ttg benDa yg ada dekat aku. Benda? ok, bukan Benda la. lagi tepat kita namakan dia sebagai hAiwan peliHaraan. haha. Dr kecik lagi, aku da didedahkan dengan haiwan peliharaan. But, mostly aku jaga kucing la. Sebab, mak aku suke kot. haha. ntah la. yg aku ngat, dari kecik lagi aku memang suKa kucing. arnab. ikan kecik2. hamster (tp x penah bela).



Ok, masa kecik2, haIwan peliharaan aku ialah KUCING. ADE macam2 jenis kucing, tp aku x ske kucing bulu kembang yg mengada2 macam anak raja. DUlu mak aku ada satu kucing kembang kaler putih suci, pasTu aku slalu buli dia. antara bentuk penderaan ialah tarik telinga dia, kurung dlm sangkar (ni bukan derA rasanya, mak aku xbg dia keluar sgt). cukup la tu. mcm la aku kejam sgt.



Aku lalui mcm2 pgalaman mbela kucing ni. Tp, dlm rumah, aku sorg je ada kepakaran memandikan kucing. hehe, KEPAKARAN, OK!. Mandi bersabun, bukan stkat ltk dlm kandang n spray air mutlak. Aku siap pegang, ltk dy dlm besen n jiruskan air lg. Air pertama air rebus. Lpas tu, baru diikuti air mutlak. hehe.



Selain tu, aku juga adalah doktor kucing di rumah. Sebab, kalau kucing aku sakit, aku yg cek. Ada jugak aku keluarkan tulang ikan yg tersekat kat lelangit kucing. Best2x. sbb tu cite2 aku nk jd doktor veterinar. Dulu2 la.
nOw, i am a BECOMING TEACHER. INSYAALAH, =)




Kucing kat bawah ni adalah antara aksi xnk dimandikan.




Haa, yg ni adalah aksi kucing dan anjing kat bengkel bapak aku. (Dulu ayah aku bela anjing. Kami panggil dia Johny. Tapi da disedekah kat jiran cina. )



Masa kat bengkel, ayah aku ada jgak bela kucing dgn anjing. Lpas tu, abg aku nmpak ada anjing ni jilat si anak kucing ni. Disebabkan geli, aku pun menjerit kat kucing tu dan halau dia keluar. Si anak kucing ni mcm paham je ayat aku tu, terus keluar dr bengkel dan BOOM. kena langgar kereta...So, aku anggap tu memang ajal dia..huu..


Ni entah kucing mana dr Google. kONON2 citernya ttg bapak kucing dan mak kucing.

Ni kucing yang aku XBAPE NAK SUKA. hehe. Kerek. Entah kenapa aku x suka kucing cmni..


Sekarang ni, kucing yang ada kat rumah ialah:

1. Kucing Jantan = Kelabu, Putih, Tam tam, Zenda

2.Kucing Betina = Adik, Nomi, Zara, Ribena.(smua mngandung, melainkan Ribena.)


Lepas ni, makin membanyak la kucing2 kat rumah aku...


Kedua, cite haiwan peliharaan yg lain pulak. Aku jgak penah bela Arnab masa kecik. Siap ayah aku wt rumah utk arnab ni. Arnab pertama ada dua ekor, ayah aku beli RM26 xde diskaun. Nama aku da lupe, sbb klasik sgt nama dia. hehe


Ketiga, aku bela kura-kura. Tu pun sebab kawan aku hadiahkan. Nama dia Squittle. Sejak aku bawak balik Squittle dr tganu, rumah aku ni pun ada la kura-kura...Ada org bagi, dan paling sadis sekali ditangkap masa sdg memancing.. =.='




cAMNI la rupa kura-kura k. =)



Ok la. sini je. da malas. bai.



p/s > Nasib baik Hafizz suka kucing. i lOve u la syg. hee. =)

6 comments:

Cik Mas said...

aku x suka kucing!! :P

tQa_elRic said...

ala. ko suke kuda. KAN??? =)

cinta Allah said...

kucing??...hurm

tQa_elRic said...

cinta Allah > hee. kak suka ape?

anonymous said...

comel

tQa_elRic said...

anonymous> aku dan haiwan peliharaan aku memg comel. tq. hhaha