Friday, November 11, 2011

KUCING HITAMMMM

As-salam. Hari ni aku bangun awal sangat2. Bese memang la bangun awal kan, tapi kalau takde kelas besenya tak la awal. hee. Aku bangun awal pun sebab dengar bunyi kucing bergaduh.

Jadi, entry pagi ni ttg Kucing. miawwww. hii.

Aku suka kucing. suka sgt kucing. dan sangat2 suka kucing hitam. Kat rumah, ada dua ekor kucing hitam, sekor jantan sekor betina. Jantan nama ABANG. Betina nama Luna.

Tapi Luna dah mati. Acident. Tapi kitorg tak dpt tnm sebab ada jiran dah tlg tanamkan. (harap betul lah). ANak2 Luna pun dah mati kena xcdent. Masa ni aku rasa bangang betul manusia yg ada mata 2 bijik tapi tak reti tgk jalan dengan baik.


ABANG pulak abah buang sebab abah tak suka kucing hitam. Masa ni mmg aku mogok tak bercakap dengan dia.


aKU PELIK SEBAB APA KUCING HITAM DISALAHKAN. Ada jin la. Penunggu la. Kalau niat tak baik memang la kena mcm2. Ke aku sorg je yg pikir positif ttg KUCING HITAM??





ok la, malas nak taip, Jom tgk pix kucing hitamm.





cOOL =)







oH HENSEMNYA =D







Emm..ni misteri sket la, tp dia pndai bergaya..hehe









baby BLACK CAT!!!!







Selain dari kucing hitam, aku pun sgt2 lah suka dgn kucing jenis ni. Ada tak kat melesia??






RUSSIAN BLUE CAT. =)








Amik gmbar pasport. hehe








Baby n Mama Blue. hehe






chubby =)






Kalau lihat betol2, rasanya russian blue cat ni mcm kaler kelabu kan? Patut namakan Russian Grey Cat. hehehe....







#ADA SESAPE DI MALAYSIA JUAL KUCING JENIS NI?? NAK FREE BULEY?? =)

Thursday, November 10, 2011

BRAIDS DAN TOCANGGG

As-salam semua. Hari ni aku nak cite tentang tocang. Atau nama lainnya: BRAIDS.

Entah kenapa tiba2 nak cerita. Aku rasa unik BRAIDS ni. Cantik dan kemas. Masa kecik, mak

selalu jugak buat BRAIDS kat rambut aku. Aku rasa sweet sgt la msa tu. hhaha.

macam ni la lebih kurang rupanya aku masa kecik. heee.




COMELNYA AKU =P



Dah besar ni, aku suka jugak buat. Tapi lepas rambut potong pendek, tak de la nak berBRAIDS

lagi kan? hhaha. Jadi, bila dah panjang sikit2, boleh la cuba buat. Aku suka style BRAIDS macam

ni.







SIDE BRAIDS




Fish tail BRAIDS


AKU RASA COOL WAT BRAIDS CMNI. HEE




AKU PALING TAK SUKA YG BAWAH NI. HUUU. SEBAB NAMPAK MCM SERABUT TAK


SEMPAT NAK SIKATTT =.=










Padahal ada curl2 kat bawah nak seimbang dengan BRAIDS kat atas tu. hahaha. NI REJECT.




Lagi satu aku suka BRAIDS ni sebab selepas kita bukak ikatan BRAIDS ni, rambut kita akAN

bergelombang dengan cantik. Macam ombak dan kerinting besarrr gitu. MACAM KAT BAWAH

NI.

-

-

-

-

-

-

-

-

-











EH SILAP2!! SCROLL LAGI...



-

-
-

-

-

-

-

















HEHE..LAGI LA SILAP! TAKPE2 SCROLL LAGI...

-

-

-

-

-









I LOVE THISSSS. MACAM NI LAAAAA.. =D



K LA. Aku da puas mengarut ni. Nak study. Jom mnum NEMO : NESTUM MILOOO =D





P/S > PERMUDAHKAN SEGALANYA, YA ALLAH.

Sunday, November 06, 2011

HARI RAYA AIDIL ADHA DAN PERISTIWA HARI INI

As-salam. Hari ini, saya dan rakan-rakan bekerjasama menyiapkan juadah. Juadah Hari Raya Aidil Adha.


Hari ni masak- Rendang Ayam, Nasi Himpit, Lemang.




Tengah hari - Jantung masak lemak, Daging Goreng. Teh - O haruslah utk waktu tgh hari.




pic ni dr google. senang copy dan paste.


Seronok jugak walaupun cuma raya berempat. Tapi sedih sebab ada seekor kucing dilanggar dan mati di tempat kejadian.


Bersyukur sebab pak cik yang melanggar kucing tu terus tengok keadaan kucing yg dilanggar dan ditemani dengan 2 orang kawan lelaki yg menghantar lauk ke rumah kami.

Selepas kejadian dilanggar, dlm 5 minit barulah kucing tu melepaskan hayat yang terakhir.


Kawan2 lelaki tadi dengan pak cik yg melanggar tolong kebumikan di tepi rumah kami.


Oh, kucing tu comel, tapi saya tak pernah ada kesempatan utk bermain dengan dia. Semoga dia tenang di sana.








MOOD SEDIH.




Baru2 ni, telefon nenek. Baru tahu, atok pakai tiub. Semoga atok terus kuat. Ika sayang atok. Sayang sangat2.


Saturday, November 05, 2011

Raya Aidil Adha. Kau mana?

As-salam. Kawan2. Dah lama blog ni tak diupdate. Maklumlah, tuan blog sangatlah sibuk dengan

dunia sendiri. Sebenarnya, malas pun salah satu alasan jugak, maklumlah dah lama sangat di tinggalkan benda2 ni.


Hari ni aku nak cerita ttg raya Aidil Adha @ Raya Haji.


Malam esok raya Aidil Adha. Aku pulak dekat Terengganu. Ok, jangan tanya kenapa aku masih kat Terengganu. Mak telefon, bgthu nenek buat kenduri. Aku pun rasa sedih la sikit2.

Tapi tkpe, masih ada kawan2. Baru td Mak Lang tepon, bagitahu tgh masak rendang n nak buat soto utk esok. Ok, ni aku terharu. sebab dah lama tak jumpa atok nenek belah mak.



Sedih. Sedih. Sedih.





















OK. TAK PERLU EMO LAGI. CUKUP.



Malam ni tggu kawan2 bali dr keluar ke bndar td, dan masak rendang.


Gambar ni dr Google. Bukan aku yg masak. Tapi aku teringin nak masak. Percaya lah.









Sebelum tutup blog. Haruslah diucapkan dengan perasaan sedih yg memberat. Salam Aidil Adha.

Buat kelurga di sana, jgn rsau anakanda di sini sbb ramai je kawan2 ada. - 4 org. Ramai la tu.

Buat atok nenek, sok pagi ika col. Aiseh. Nak nangis. Pinjam Bahu, boleh???? heee =p




Nah kAD RAYA.







Ikhlas dari PERANTAUAN DI RANTAU TERENGGANU. =')



P/S > Buat abang yg odw dr Perlis ke Penang, hati2 dan Salam Aidil Adha juga. Beraya jugak awak dgn famili. Alhamdulillah. =)


Monday, September 26, 2011

PULANG CUTI

AKU DAN BATA PENANG



BARU PULANG DARI PENANG. 

DAN BARU PERASAN SESUATU DAH BERUBAH.

Friday, September 16, 2011

SELAMAT SEMUA! =)

Bila jauh dari mata. Pasti rasa rindu. Saya rindukan mereka. Bila agaknya kita dapat berjumpa bermesra dan makan bersama?

me wit my mom




             



Raya kali ini agak bermakna. Semua beraya di KL. Mak pun gembira. Itu sudah cukup utk aku.Entry ni mungkin da lapuk tapi peduli la ni blog aku kan. sekiiaan. =D


Thursday, August 11, 2011

jangan difikirkan DUKA


kdg2 aku rasa CINTA itu MEMENATKAN


mungkin aku x sedar siLAP aku..




CINTA KEPADA ALLAH, ITU LAGI PASTI.


Wednesday, August 10, 2011

life


Life is wonderFUL.

Nak tdo. mimpi inDah2. dan xmO pkr -ve lagi.


=)

Friday, July 22, 2011

Kerana MULUT badan BINASA

Benda ni da lama aku nak luahkan sebenarnya. tapi aku tak cakap dengan org ni sebab nak jaga hati dia punya pasal. muka je nampak baik tudung labuh bawah dada tapi mulut cam haram. Kalau baik sangat xpayah la nak bercerita tentang keburukan org dan kebaikan kau.


Aku tak nafikan yang aku pun mulut pedas jugak. tapi x la sehebat kau. Nasib baik kita ni bukannya rapat sangat. Dan bila kau nak berbaik dengan aku, aku mintak maaf sebab aku tak boleh anggap kau sebagai kawan yang baik.

Mintak maaf la bai. Aku memang tak nak tengok muka kau lagi. Silalah faham bahawasanya bukan aku sorg yang tak tahan dengan mulut busuk kau.



"entry emo sbb aku da lama thn perasaan. "

GURU

Da lama blog ni tak diupdate. Semakin sibuk dengan tugas sebagai guru praktikum. Sepanjang sesi persekolahan, banyak benda baru yang aku belajar. Ragam budak2 arus perdana dan arus khas yang baru.


Ni sekolah tmpat aku berpraktikum.



Minggu pertama aku di sini, aku da rasa seronok. Guru-guru pun da ngam. Budak2 pun aku da kenal. Paling best ialah GB yg sgt2 sempoi. Tegas tapi sempoi. Stiap kali aku g pejabat, mesti aku dapat jumpa dia. GB aku ni sgt2 sibuk, tapi dia tahu je hal guru2, termasukla guru praktikum seperti aku ni.

Ada bnyak sebenarnya nak aku kongsikan. Tapi, nak amik gambar dari cikgu ni dulu.



Aku da boleh terima hakikat yg aku akan jadi Guru. Sekarang, aku nak wat yg terbaik untuk mereka.


Gembira. =)

Friday, June 10, 2011

Anak kesayangan KAMI


Hai semua. Ok, hari ni aku nak menUlis ttg benDa yg ada dekat aku. Benda? ok, bukan Benda la. lagi tepat kita namakan dia sebagai hAiwan peliHaraan. haha. Dr kecik lagi, aku da didedahkan dengan haiwan peliharaan. But, mostly aku jaga kucing la. Sebab, mak aku suke kot. haha. ntah la. yg aku ngat, dari kecik lagi aku memang suKa kucing. arnab. ikan kecik2. hamster (tp x penah bela).



Ok, masa kecik2, haIwan peliharaan aku ialah KUCING. ADE macam2 jenis kucing, tp aku x ske kucing bulu kembang yg mengada2 macam anak raja. DUlu mak aku ada satu kucing kembang kaler putih suci, pasTu aku slalu buli dia. antara bentuk penderaan ialah tarik telinga dia, kurung dlm sangkar (ni bukan derA rasanya, mak aku xbg dia keluar sgt). cukup la tu. mcm la aku kejam sgt.



Aku lalui mcm2 pgalaman mbela kucing ni. Tp, dlm rumah, aku sorg je ada kepakaran memandikan kucing. hehe, KEPAKARAN, OK!. Mandi bersabun, bukan stkat ltk dlm kandang n spray air mutlak. Aku siap pegang, ltk dy dlm besen n jiruskan air lg. Air pertama air rebus. Lpas tu, baru diikuti air mutlak. hehe.



Selain tu, aku juga adalah doktor kucing di rumah. Sebab, kalau kucing aku sakit, aku yg cek. Ada jugak aku keluarkan tulang ikan yg tersekat kat lelangit kucing. Best2x. sbb tu cite2 aku nk jd doktor veterinar. Dulu2 la.
nOw, i am a BECOMING TEACHER. INSYAALAH, =)




Kucing kat bawah ni adalah antara aksi xnk dimandikan.




Haa, yg ni adalah aksi kucing dan anjing kat bengkel bapak aku. (Dulu ayah aku bela anjing. Kami panggil dia Johny. Tapi da disedekah kat jiran cina. )



Masa kat bengkel, ayah aku ada jgak bela kucing dgn anjing. Lpas tu, abg aku nmpak ada anjing ni jilat si anak kucing ni. Disebabkan geli, aku pun menjerit kat kucing tu dan halau dia keluar. Si anak kucing ni mcm paham je ayat aku tu, terus keluar dr bengkel dan BOOM. kena langgar kereta...So, aku anggap tu memang ajal dia..huu..


Ni entah kucing mana dr Google. kONON2 citernya ttg bapak kucing dan mak kucing.

Ni kucing yang aku XBAPE NAK SUKA. hehe. Kerek. Entah kenapa aku x suka kucing cmni..


Sekarang ni, kucing yang ada kat rumah ialah:

1. Kucing Jantan = Kelabu, Putih, Tam tam, Zenda

2.Kucing Betina = Adik, Nomi, Zara, Ribena.(smua mngandung, melainkan Ribena.)


Lepas ni, makin membanyak la kucing2 kat rumah aku...


Kedua, cite haiwan peliharaan yg lain pulak. Aku jgak penah bela Arnab masa kecik. Siap ayah aku wt rumah utk arnab ni. Arnab pertama ada dua ekor, ayah aku beli RM26 xde diskaun. Nama aku da lupe, sbb klasik sgt nama dia. hehe


Ketiga, aku bela kura-kura. Tu pun sebab kawan aku hadiahkan. Nama dia Squittle. Sejak aku bawak balik Squittle dr tganu, rumah aku ni pun ada la kura-kura...Ada org bagi, dan paling sadis sekali ditangkap masa sdg memancing.. =.='




cAMNI la rupa kura-kura k. =)



Ok la. sini je. da malas. bai.



p/s > Nasib baik Hafizz suka kucing. i lOve u la syg. hee. =)

Sunday, June 05, 2011

aPa itU cinTa

Tajuk agak jiwang.


Sebenarnya, aku tak ada jawapan untuk soalan itu.

Sunday, May 15, 2011

PERGI

dia pergi utk selamanya.

maaf, kerana tidak SMS sebelum ini.

aku juga xsgka

dia pergi secepat ini.

tapi janji aku x akan lupa.

BELAJAR SEBAIK2NYA. JANGAN LUPA SAMBUNG BELAJAR SAMPAI TAHAP TINGGI.

AKU AKAN RINDU KENANGAN KITA BERSAMA.




maafkan saya, Uncle...kalaulah Uncle tahu saya juga rindukan Uncle selama ni... ='(

Friday, April 22, 2011

Talking to The Moon-2

I know you're somewhere out there
Somewhere far away
I want you back
I want you back
My neighbors think
I'm crazy
But they don't understand
You're all I have
You're all I have

Chorus:

At night when the stars
light up my room
I sit by myself

Talking to the Moon
Trying to get to You
In hopes you're on
the other side
Talking to me too
Or am I a fool
who sits alone
Talking to the moon

I'm feeling like I'm famous
The talk of the town
They say
I've gone mad
Yeah
I've gone mad
But they don't know
what I know

Cause when the
sun goes down
someone's talking back
Yeah
They're talking back

At night when the stars
light up my room
I sit by myself
Talking to the Moon
Trying to get to You
In hopes you're on
the other side
Talking to me too
Or am I a fool
who sits alone
Talking to the moon

Ahh Ahh,
Ahh Ahh,

Do you ever hear me calling?
Cause every night
I'm talking to the moon
Still trying to get to you

In hopes you're on
the other side
Talking to me too
Or am I a fool
who sits alone
Talking to the moon

I know you're somewhere out there
Somewhere far away



AKU JATUH HATI DGN LAGU NI

Thursday, April 21, 2011

TALKING TO THE MOON




kDg2, akU tak taW napE Aku maSIH di siNI

Sunday, April 17, 2011

Nasi Goreng Cina

haRi ni aku masak menU atas tU.

walauPun hari ni de pasar, akU pILiH UTk masaK sendiRI. hii.

utk masaK nasi GorenG cinA ni, pastikan aNda membELI pereNcah duLu.

pereNcah nasi GorenG cinA k.

pastU, tmbUk bawang merah dan PutiH bersama lada. (akU ltak laDa sbb suka pedas).

tmBuk skaLi ikan bilis.

pastU, gauLKan pereNcah dGn bwg yg dTumbUk tD.

tUmis bagI naek BAu N ltakkaN NAsi.

Nk bg SDAp lG, ltakkN SKALI tELuR DGn lObak pTG NipIS masa TUMis bwanG td.

kacAu smpaI SEBAti.

JgN LPE nasi Td LTAk garaM SIAp2.


menU ni DIJAMIN SEDAP.

TRY LA SENDIRI =)


*gmbr xde sbb aku lapo gler. jd, xsmpat snap pix. =p

Saturday, April 16, 2011

KURNIA-2



NAK KETE NI.

gitaR

aBah belikan satU gitaR Utk akU.

dy TAhu AKu MNAt mUzik.

dan KAMI juga MNAt menyanYi.Align Center

CuMA ABAh xpernah ajaR aku cara maen gtar.

akU blaja sendiri.

tgk tutorial Utube.

abang aku komplen akU men gtar KIDAL.

sO, dy xnak ajar. (pdhaL dy pON xbape retI.hii)

balIk baRU boLEH petik gtar skET2.

tP akU lg skE MAen keyBOARD.

seroNOk men Muzik.

JELez tgk kazen gi jamMing dgn gtar letrik dy.

kazen yg dok ajaR aku key F xhbes2.

HHAIh.

akU men Muzik utk SUKa2.

cukUp duLu hanyUt.

skRg maSa pndg keDEpan bersama kERJAya dan keluarga. (TNggi imPian)





bile ngat cter lama

akU pun xsngka smpai ke situ gayanya...

KOAM

mereka semua sepakat x nak LULUS dlm UJian KOAM ni.


akU?


ntah. xde perasaan.


Ahad dtg skola balik n wat keje yg tertUnggak.

Thursday, April 14, 2011

CINTA

apA guNANYa CINTa JIka kesuDAHAnnyA SENGsaRa?

hhAih.


x fahaM sgT2.


bercINTA bagaI naK RAk tp suDAHNYa BERPisah.

mereka KAtA INI TakdiR.

mUngkiN.


SESUaTU Yg x pASTi.

aKU melIHAt bgimanA sukARNYa kehduPAn bilA diTINGgalkaN.


cintA dan menjADI sengSARA.


pernaH Satu ketikA
akU menOlak haDIrnyA diA.

tP, katA seoRG SAHABAt,

CINTA ADALAH ANUGERAH TERINDAH DARI MAHA PENCIPTA.

makA, akU belajaR MENErimA.

kaTA mereKA laGI,


CINTA ADALAH RASA YG MULUK2 SAHAJA..


masalahnya,


MAmpuKAh CINTA Membawa kiTA ke araH BAHAGiA SELAMAnya?


MuNGKIN YA, dan MUNGKIN TAK.


Aku xpasti.


CUMA yG AKU PASTI,

CARILAH CINTA ILLAHI, KERANA DISITULAH TERLETAKNYA CINTA ABADI...



TETibe teringin nak makan megi kari n kentang goreng.

KERETa meraH

JANGAN BIARKAN HATI DIKUNCI OLEH RASA BENCI



I.L.Y. KURNIA

*BUKAn KURNIA INSURAN k. tQ =)

Wednesday, April 13, 2011

CERitA haRI inI.

haRi ni RAMai cikgU PPKIBP yg xadE.

ajaR SATu KElAS JE.

pastU, tlG GANtI 1 kelAS.

tgH2 syOk ngaJAR,

ADE la soRG BDak nI WAt haL.

So, AKu tertINgGIKAN SUara.

TERkejuT la cikGu nI.

MGkiN DY berfikIR BDAk2 khAS Ni perlU layaN DGn lembUt.

yeP, MMg btOl.

tP, maraH TTp PERLu bilA merekA waT KESALAHan.

marAh pUn x bOleh melmpAu.

dan bILa lpAS MAraH,

USAP baHU dy DAN CakaP SBb kT Wat cmTU.

budak2 nI perlU tahU KNApe cikgU BUat mcm tU.

dan PALIng pentIng skalI

SABAR.


SABAR sgt pnting uTk pasTIKan mereKa tTp dgn kT.



masA baLIK, tgK MAk aYAH DYorg aMIk.

tetIbe jE abg kPda sOrg murid akU tnyA.

AB: Cikgu nak baLik ke?

AKU: balIK, TP KuL 1.15 Ni, ni saje je tgK bdak2 ni BAliK..

AB:oh, cikGu praktIkal lama lG ke?

AKU: sOk habes daH..

AB: ASal mana cIKGu?

AKU:JoHOR..

AB:oh, saya balIk dulU ye cikgU

AKU:Ok, (n senyuM TERSipu =p)


dlm hati, terdetik gak..

sjak bIla la si abg ni rajin menegur oRg?hhaih

xpe la, AB ni boleh tahan org dy. Dapat la cuci mata skali. hhahHA=P


akTIVT dlm kelAS

pas belajaR, kamI berWEB cam lAgi .


lagI...


dan laGi..





sOk maHu berPJ dgn mereKA.

cikGu rndU maHU laRI DAN LoMPAt jauH.

Monday, April 11, 2011

hERO




dY HERo SAYA.


DAri kECIl, hNGGalah reMAja sKRg.

kami SlalOo bersama.


kalaU abaH BELikaN ESKrim UTK DY,

akU PON akaN DPt.


tP akU bese akaN DPt lebiH.


AKu ngaT Lg masa KECIl, abaH xnak belikaN AKu pUzzLe .

akU MERAUNG la tgH JALan tU
pastU, tgk2 je ABAh hulUrkan PuzzlE.

AKu SENYap, dgn mUKa sememeH,
Bg abaH BKAKkan eskRIM td.

dY plak tgK je gelagaT AKu.

pastU, abaH snaP pixtuRE.


akU SMPn lg pIx tU.

huu
smpai skrg, ak rAsa xpecAYA yg AKu boLEH NGAt memOri tU.


itU memOri yg sgt BERMAKNa dlm hdup aku.


ada saTu mlM Tu,

mak dgN abAH melayan akU dgn Dy nAik beskal.

dy beskaL RODa DuA

AKu BESkal roDa tigA

abaH TOLak AKu dan mAin2 dgN akU..
suKa SGt2..

MAK pun gembira sgT.


ye, KAMI SUNGGUH BAHAGIA MASA ITU.



skrG, AKu dan DY dah besAr.

baRu2 ni, dy DA BerUbah lebIh matanG.

DAN slalU tlOng akU.


LG2 bab DUIt.


akU pelik sbnRnya sbB KAu DA X MARAh2 lG.


N Jd LEBih pnyayanG dr dULU.

Tp, XPE. akU sukA. =)

SILa TERuskan BEGINI, ABANG KU.





darI kecIl, kamI akaN adE BAju YG sama teMA warnA. maK SGt kreatIf, =)

aBg pnah kata,

akU x pndaI, KAU jgn jadi mcm akU.


buat Yg terbaIK UTK diri kaU.


muNGKIN Ko CKP DLM NADA gurau maSa tu.


tP aku naK KAu taU,
akU x pnah maLu mgaKU yg AKU adik DIN.

biarLAh apA yg merekA NAk katA.


JANJi AKU taU siapA KAu,
lEBIH Dr yg MEREka tAU.

laGi satU,


kaU xperlU merenDAH DIri sematA2 akU bakAl mmgANg deGReE DAN Kau CUMa SPM yg nta BERAPa kredIT.


KERANA KAU TETAP ABANG KU,


tempat kU mencurah raSa

dan memINTA dana. heee.


kalAu LAh kaU tau, BTapa sygnyA aku PadamU.(jiwang sket2x)




AKU masih lg ADIK kecIL yg XSEGan bercerITA ttg pAKWE dan CINTA kepada mU.

dan berKONgsi ilmU yg kU taU.

duniA kita mgKIn berbEZA,

TP INGATLAH, KITA SEBENARNYA SATU.




dedikasi utk seorG ABANG yg disayangI.

nnti klau aKU on blik FB, AKU share bnDa ni kaT noTES kau. hehe.

aku cuma saje nk share ttg dy sbb aku syg sgt kat dy.

tp dy xpnh taW.


harAp tafsiR yG AKU bg tU dpt menemaNi dy.




Tq, HERO =)


Ni MASA KaT meLAKA. akU darI kecIk laGI Da BERJEMuR UTK jgA kuLit. hheHE.
Tu HERo, BAJu KAler bIru. =)



saya dan herO tgH manDi di AIR TERJUN. Owh, tU abah =)


DKat Air tERJuN GAk. masa nI da besAR SKet, tP aBg akaN TTp jagA adik KAn?? =)



AKU SAYANG KAT KAU HERO!!!heee

ni La pix KEGEMARAn akU.

ABAh aMIK.

akU DGn gaUn kegemarAn dan sandaL KEGEMARaN.

Tq MAk SBb PILIHAN bajU Yg cntIk. =)


Sunday, April 10, 2011

teNTANG hari iNi yanG inDah

HAri ni, xde yg menarIk kecuALi

dtg sket leWat ke skOla n xpakAI name tAG (pnat je wat).

pastU, prePare mnGajar KH kat bDak2 nI

kH haRI NI ajar penGurusan Sarapan pAgi.

sEROnOK SGT naK AJAr msAk2 sbB bUDAK2 Ni MMg SUKa makAn.

ckGu poN SUKa maKAN =)


spaTUtnya, akU ajAr kelAS A, tapI DE SOrG bUDAk kelAS C ni ske sgT nk MENYeliT

AKu puN AJAr la SKalI

sroNOk je tgK dyOrg bOleh WAt sndrI smUa yG AKu ajaR

Dr wat Air, KUPas kuLit teluR, SAPu JEM dan makaN.

SMUaNYa berjalAn lancaR.

SiaP TMBAh roTI lagI.

Tq MURID2, sBb raSA SERonoK DGN pngajarAn cikGu.


yG PALIng seronoK SKalI

BilA BUdaK2 TNYa kitA

Habibul: "uSTAzah ngajO x hari ni?" (dy Mmg pngGil smuA ustazAH sbb DLU ngajI kaT MADRasah).

Aku: X la, maNe de..

Habibul : eH, kaN usTAZAH ajar KH DGn mAth haRI aHAd, paStU SELasa Pon maTH.

Aku : HHaih. xbOleh keLentong PLAk.hhAHA.


aKU sukA DY ngAt jaDUal akU SBNrnyA. RAsa dy AmiK BERat dgN PNGAJaraN akU.





MINgGU ni da nak abiS praktikUm.

bilA naK ABis nI, rasA SEDIh sgT.

AkU BrU DPt seSuaikan diri DGn cikgU2, mUrid2...


cikGu pasTI RINDu KAMoO.

CIKgU AKAn ngaT cte KAK LIMAH yg kt tgk SAMa2.

n lagU enJIT2 SEMUT tu.




siyes. akU sediH.



dan bIla akU NGAT baLIk


BENarlah kata mereKa yg AKu TELah beruBAh.

sedikiT demI sedikiT.

akU belajAR di bUmi terenggAnu NI.

menutuP aURAT.

SolAT.

menJaga katA.

emm..bnYk yG TElah dibina SBnrnyA.




mgKIn akU masih pakai gelanG silVer

yG KAMoO KATa ibaraT GAngster.

tP itu BUKAN tndANYA akU x bOleh jD GURU yG BAik.

cUma, AKu bukAnlah gUru yg semPURNa.





pApe pUn

aku DA Mula JATUH CINTA DENGAN PROFESION PERGURUAN. =)




habIBUL dan Nazran . =)



Dalilia,Hakimi, HabibuL dan Nazran


Ammar, Habibul, Nazran, =)



dan ini PENUlis bLog maSa zamAN kanAk2 nyA.


SAYA SANGAT COMEL kan. hhahHA =p




layAn laGU nI. =)




harap ESOK juga HARI INDAH! =)

CONFESSION




bOhoNG LA kalAu KAta x sayAng..

bOhong LA kalaU kata x jeleZ..


NApE MAnusia tU sukaR NAk lUAHKAN PerASaan diA???

hhaIH~

Sori LA Syg..

x bemaKSUD pon nak wat U maRah..


paPepUn kT tetAp kawaN BAik kN??
(NASIb U da lama X Update bLOg..hiii)


U tahU x, stIAp kaLI Kt gDuh, mmBER pasti kan cKp

sabar la tQa, sethUn sTGH lg..

ermm...stP KAli ayat TU kluAr

aKU Rasa bersAlah sbNRNya..

mcm akU da xsbr2 nk tgGu sthUn stgH

PASTu blAH XNK tgk MUke kO lagi..

haiH..CAM HARaM BToL PERANGaI Ni..


SMpAi skRg

akU akaN TTp bersABar

aKu x la haraPKAn kaU utK rasa TERpaksa terIMA AKU

akU BERSyukur dA Ko XCOmplaiN

BTapA WANGinya bnTAl bUSUK akU

Or..kO x cOMPLAin ttG lasaKnya AKu...


CUMA AKU SKRG TGH BELAJAR NAK FAHAM KAU

hhAih kawan..tOLong la akU

belajaR UTK fhaM KAu SEBenar2 nyA.



cLOse.

bIar terUS Ku BERLAri DAN laRI

laRI keluAR Dr mimPI inI~

Saturday, April 09, 2011

salah Faham

aKu dah bosan tgk kau marah.

disGUisting.

emm...nak marah jgak la skali skale.

myb dy ngat dy sorg je yg taU marah.

naseb baik ade kawan yg baik. yg slalu bg kata smGt. tQ kamoO.

aku pon xnak susahkan kau sbnrnya.

aku ngatkan keje tu ko sorg je yg wat.

maklumlah, kau jenis wat keje cpat n suka bg arahan je.

aku slow.

mmg btOL la ape yg mak kaU ckp hari tu.

bOleh sakit JIWA ORG.

oh, lg satu..kaU Tereer..akU doP POn..

mana samA..



hhaih..

bile la aku nk jd cam arnab ni.. =.="


emm..susah btol hdup cmni...

layan KAk LImah lg bgus

GURU kah AKU?


mendengaR cerIta rakAn2 daRi bebeRApa SEKoLAH,


akU berpenDapat
bUdak2 skRg aGak SUsah untuk DIBENTUk...

DGr CERiTA BUdAK2 yG WAt haL,


Lg2 MAsa PENsyaraH obseRve,
mCM MANa kita NAk wat?

NAk maraH, MAk baPAk pulak alA2 kOngsi geLAp.. hhAih...

xkan nak PGl bapaK akU plaK GocoH SINi?


haa...laRi plAK prOfesIOn perGUruAn tI..

emm...diLema seOrg gUru PRAKtikUm,


hdK maRAh x mmPu,
tP xmraH, naIK KEPala.


HAraP, SEM depaN AKu Boleh WAt yG TERbaIK.



gO motiVAtiON!!!


HAI, KAK LIMAH =)

entri menarik awal pagi ni. hhaha. aku, usop welchair, abi hurairah dan kak limah.

NI mmg menarIk.

tP yg xmnarik sbb kna setelkan KKP PN dgn PJ.

hdup pljr cmni la.

esemen 24hour.

naseb nak kwen xkna wat esemen. haha. stop ngarut.



sbnrnya, da lma x menulis. ntah nape, mood dtg balik. besenya mood nk merepek la. klau mood skema, baik wat esei esemen.

dan masa ni, aku tgh lyn lagu ni.



skali skale lyn lagu jiwang ni...xkan slalu nk dgr lagU A,B,C....



cte ttG CT ni, aku ske dgr laGu2 lame dy..nk kata diE harD FAn tU..

aDE la..tP sbLOm dy nikah dgn Dato'K la..

slpAs Tu, STILL dgr jgak lagU dy..tP x cm dOLu la..

btteR dGr ndIE band

laGU tU akU SKe dgR Dr kecik lG..

sbB CT sgt coMEL DLM VDEO tu =)


lGu ni AKu knAL masA BLAJA kat mktb (SADIS ayat)




2.20 tp mata xnak tutup lg....

Friday, April 08, 2011

KISAH MALAM MINGGU

cewah. tajuK x bOLEH blah. hhAha. Kat sini, aku cUma nak cter ttg 3 MGgu praktikum yg lepas.

ade lg seminggU baKI praktikUm.

AKu daPat ke SK BUKIT NANAS sbg destiNASi PRAKtikUM yG PERTAMa.

PRAKTIKum pertama dR 20.03.2011 - 14.04.2011

satU bulAN Yg cukUP MENcabAR SBnrnyA

dsBBkan aKU coURSE PKHAS, aku dan kwn bNYk masA KAt keLAS PPKIBP.

PPKIBP: Program Pendidikan Khas Integrasi Bermasalah Pembelajaran.

kat sini la tmpaT pertama aKU memPRAKtikkaN IlmU YG aku blaja SLAMa 3 thN stgH.

3 thun stgh blaja pon still kena kOmen kat penulISAn oBJEKTif. hhaih~




emm..kat kelas ni terbahagi 3. aku ajar kelas 1 n 2. kelas 1 kelas bdak bijok belaka la. kelas 2 lagi bijok. ayat sinikal. huu.


bijak o x bijok bukan la mtlamat pnting. yg pnting utk aku, budak dpt blaja sumthing dari kelas masa hari tu. ni la pgorbnan cikgu kelas Khas. nk bg dak2 khas ni thu apa yg dy wat n lg bagUS Ajar dyOrg berdikaRI.


kat sini nak cter sket la nama anak murid aku.

KELAS 1: SHIDA, HABIBUL, HADI, DALILA, FATIHAH, HAKIMIE.

KELAS 2:MAMAT, AMMAR,SYAFIQ,SOLIHIN,ZAKWAN,AINA,NIA.

KELAS 3:CHAH,SYAHMIN


tpok utk diri sbb bleh hafal nama anak murid dlm 2 hari. hhaha =D

luPA PLAk nama cikGu2 kaT SItU:


KAK JU, KAK NAB, KAK LA, KAK ZI, KAK TY, KAK ZA


kalAU nak ikUtkan, mmG aDe sket stress bila ajar dyOrg sbB hari nI nGaja, jam Tu JGAk dyORG lupe balik..hhAIh~

tP, usaHA tU jgn PERNAH PUTUS, CIKGu =)


sdkt kngn yg mnYentuh HAti aku IALAH MAsa ada soRG budak Ni waT confessioN kat akU.
(AYAT gler tingGi..hhaha)

***L : Cikgu, saya suka la cikgu ika. (aku la tu).

akU : ye KE? tQ..huu (snyUm maLu2 =p)

***L : Cikgu cOmel la..

akU : ye ke? ala, cIKgu cOmel sOkmo.. (GIle gedik)

***L: eii,. cikgU ni., kelaKAr la (SENGiH2)

akU : hahahaha (gelak evi l )

***L : tp kan cIKGu, saya takut saya lupa cikgu la bila cikgu xdtg sini lagi..

akU : senyap. skit sedih.


akU: xpe la ***L, masuk kelas K, ti blaja mOlek2 k. aKu senyum.


ayat bUDAk tu waT Aku berpKR. MESTi DY dah tahU keadaaAn diri dY. Sbb tU dy boleh ckp yg dy pasti akaN LUPA kat akU secara x sgaja.

aku sedih jgak..tP nk wat cmne..

slagi Aku ade kaT SKoLA NI, AKU akan trus ngaja n harap dy mmPu ngat akU.

walauPun kt x bersuA lagi satu hari nntI..


emm...emo PLAk..huu

kalau kelas 2 plak, besenya akU akn terGELAk dGr murid2 tu pgL cikgU.

dyORG PgL cigU2x...hee

ngat macam KAt skOLA JAMBU RIAS duLu,

de soRg mUrid pgL aku cigu tita..cigu tita...

huhu...rindU btOl kenangAN duLu.. =)


NI LA PIX DAK2 COMEL YG CIKGU COMEL AJAR. heee. =)





NI MASA AJAR BM. HARI NI SMUA DTG KELAS. BAGUS ANAK CIKGU =)





NI BUDAK KECIK AKU RINDU.


SAFIE COMEI!!!!Dy da bijak, kalau kita ckp sbok dy ketawa gelak2. hihi. rndu dy. dr kecik kami dgrkan ayat Yassin. harap2 da besar bleh jD ulama' o ustaz. hii.