Friday, April 22, 2011

Talking to The Moon-2

I know you're somewhere out there
Somewhere far away
I want you back
I want you back
My neighbors think
I'm crazy
But they don't understand
You're all I have
You're all I have

Chorus:

At night when the stars
light up my room
I sit by myself

Talking to the Moon
Trying to get to You
In hopes you're on
the other side
Talking to me too
Or am I a fool
who sits alone
Talking to the moon

I'm feeling like I'm famous
The talk of the town
They say
I've gone mad
Yeah
I've gone mad
But they don't know
what I know

Cause when the
sun goes down
someone's talking back
Yeah
They're talking back

At night when the stars
light up my room
I sit by myself
Talking to the Moon
Trying to get to You
In hopes you're on
the other side
Talking to me too
Or am I a fool
who sits alone
Talking to the moon

Ahh Ahh,
Ahh Ahh,

Do you ever hear me calling?
Cause every night
I'm talking to the moon
Still trying to get to you

In hopes you're on
the other side
Talking to me too
Or am I a fool
who sits alone
Talking to the moon

I know you're somewhere out there
Somewhere far away



AKU JATUH HATI DGN LAGU NI

Thursday, April 21, 2011

TALKING TO THE MOON

video


kDg2, akU tak taW napE Aku maSIH di siNI

Sunday, April 17, 2011

Nasi Goreng Cina

haRi ni aku masak menU atas tU.

walauPun hari ni de pasar, akU pILiH UTk masaK sendiRI. hii.

utk masaK nasi GorenG cinA ni, pastikan aNda membELI pereNcah duLu.

pereNcah nasi GorenG cinA k.

pastU, tmbUk bawang merah dan PutiH bersama lada. (akU ltak laDa sbb suka pedas).

tmBuk skaLi ikan bilis.

pastU, gauLKan pereNcah dGn bwg yg dTumbUk tD.

tUmis bagI naek BAu N ltakkaN NAsi.

Nk bg SDAp lG, ltakkN SKALI tELuR DGn lObak pTG NipIS masa TUMis bwanG td.

kacAu smpaI SEBAti.

JgN LPE nasi Td LTAk garaM SIAp2.


menU ni DIJAMIN SEDAP.

TRY LA SENDIRI =)


*gmbr xde sbb aku lapo gler. jd, xsmpat snap pix. =p

Saturday, April 16, 2011

KURNIA-2

video

NAK KETE NI.

gitaR

aBah belikan satU gitaR Utk akU.

dy TAhu AKu MNAt mUzik.

dan KAMI juga MNAt menyanYi.Align Center

CuMA ABAh xpernah ajaR aku cara maen gtar.

akU blaja sendiri.

tgk tutorial Utube.

abang aku komplen akU men gtar KIDAL.

sO, dy xnak ajar. (pdhaL dy pON xbape retI.hii)

balIk baRU boLEH petik gtar skET2.

tP akU lg skE MAen keyBOARD.

seroNOk men Muzik.

JELez tgk kazen gi jamMing dgn gtar letrik dy.

kazen yg dok ajaR aku key F xhbes2.

HHAIh.

akU men Muzik utk SUKa2.

cukUp duLu hanyUt.

skRg maSa pndg keDEpan bersama kERJAya dan keluarga. (TNggi imPian)





bile ngat cter lama

akU pun xsngka smpai ke situ gayanya...

KOAM

mereka semua sepakat x nak LULUS dlm UJian KOAM ni.


akU?


ntah. xde perasaan.


Ahad dtg skola balik n wat keje yg tertUnggak.

Thursday, April 14, 2011

CINTA

apA guNANYa CINTa JIka kesuDAHAnnyA SENGsaRa?

hhAih.


x fahaM sgT2.


bercINTA bagaI naK RAk tp suDAHNYa BERPisah.

mereka KAtA INI TakdiR.

mUngkiN.


SESUaTU Yg x pASTi.

aKU melIHAt bgimanA sukARNYa kehduPAn bilA diTINGgalkaN.


cintA dan menjADI sengSARA.


pernaH Satu ketikA
akU menOlak haDIrnyA diA.

tP, katA seoRG SAHABAt,

CINTA ADALAH ANUGERAH TERINDAH DARI MAHA PENCIPTA.

makA, akU belajaR MENErimA.

kaTA mereKA laGI,


CINTA ADALAH RASA YG MULUK2 SAHAJA..


masalahnya,


MAmpuKAh CINTA Membawa kiTA ke araH BAHAGiA SELAMAnya?


MuNGKIN YA, dan MUNGKIN TAK.


Aku xpasti.


CUMA yG AKU PASTI,

CARILAH CINTA ILLAHI, KERANA DISITULAH TERLETAKNYA CINTA ABADI...



TETibe teringin nak makan megi kari n kentang goreng.

KERETa meraH

JANGAN BIARKAN HATI DIKUNCI OLEH RASA BENCI



I.L.Y. KURNIA

*BUKAn KURNIA INSURAN k. tQ =)

Wednesday, April 13, 2011

CERitA haRI inI.

haRi ni RAMai cikgU PPKIBP yg xadE.

ajaR SATu KElAS JE.

pastU, tlG GANtI 1 kelAS.

tgH2 syOk ngaJAR,

ADE la soRG BDak nI WAt haL.

So, AKu tertINgGIKAN SUara.

TERkejuT la cikGu nI.

MGkiN DY berfikIR BDAk2 khAS Ni perlU layaN DGn lembUt.

yeP, MMg btOl.

tP, maraH TTp PERLu bilA merekA waT KESALAHan.

marAh pUn x bOleh melmpAu.

dan bILa lpAS MAraH,

USAP baHU dy DAN CakaP SBb kT Wat cmTU.

budak2 nI perlU tahU KNApe cikgU BUat mcm tU.

dan PALIng pentIng skalI

SABAR.


SABAR sgt pnting uTk pasTIKan mereKa tTp dgn kT.



masA baLIK, tgK MAk aYAH DYorg aMIk.

tetIbe jE abg kPda sOrg murid akU tnyA.

AB: Cikgu nak baLik ke?

AKU: balIK, TP KuL 1.15 Ni, ni saje je tgK bdak2 ni BAliK..

AB:oh, cikGu praktIkal lama lG ke?

AKU: sOk habes daH..

AB: ASal mana cIKGu?

AKU:JoHOR..

AB:oh, saya balIk dulU ye cikgU

AKU:Ok, (n senyuM TERSipu =p)


dlm hati, terdetik gak..

sjak bIla la si abg ni rajin menegur oRg?hhaih

xpe la, AB ni boleh tahan org dy. Dapat la cuci mata skali. hhahHA=P


akTIVT dlm kelAS

pas belajaR, kamI berWEB cam lAgi .


lagI...


dan laGi..





sOk maHu berPJ dgn mereKA.

cikGu rndU maHU laRI DAN LoMPAt jauH.

Monday, April 11, 2011

hERO




dY HERo SAYA.


DAri kECIl, hNGGalah reMAja sKRg.

kami SlalOo bersama.


kalaU abaH BELikaN ESKrim UTK DY,

akU PON akaN DPt.


tP akU bese akaN DPt lebiH.


AKu ngaT Lg masa KECIl, abaH xnak belikaN AKu pUzzLe .

akU MERAUNG la tgH JALan tU
pastU, tgk2 je ABAh hulUrkan PuzzlE.

AKu SENYap, dgn mUKa sememeH,
Bg abaH BKAKkan eskRIM td.

dY plak tgK je gelagaT AKu.

pastU, abaH snaP pixtuRE.


akU SMPn lg pIx tU.

huu
smpai skrg, ak rAsa xpecAYA yg AKu boLEH NGAt memOri tU.


itU memOri yg sgt BERMAKNa dlm hdup aku.


ada saTu mlM Tu,

mak dgN abAH melayan akU dgn Dy nAik beskal.

dy beskaL RODa DuA

AKu BESkal roDa tigA

abaH TOLak AKu dan mAin2 dgN akU..
suKa SGt2..

MAK pun gembira sgT.


ye, KAMI SUNGGUH BAHAGIA MASA ITU.



skrG, AKu dan DY dah besAr.

baRu2 ni, dy DA BerUbah lebIh matanG.

DAN slalU tlOng akU.


LG2 bab DUIt.


akU pelik sbnRnya sbB KAu DA X MARAh2 lG.


N Jd LEBih pnyayanG dr dULU.

Tp, XPE. akU sukA. =)

SILa TERuskan BEGINI, ABANG KU.





darI kecIl, kamI akaN adE BAju YG sama teMA warnA. maK SGt kreatIf, =)

aBg pnah kata,

akU x pndaI, KAU jgn jadi mcm akU.


buat Yg terbaIK UTK diri kaU.


muNGKIN Ko CKP DLM NADA gurau maSa tu.


tP aku naK KAu taU,
akU x pnah maLu mgaKU yg AKU adik DIN.

biarLAh apA yg merekA NAk katA.


JANJi AKU taU siapA KAu,
lEBIH Dr yg MEREka tAU.

laGi satU,


kaU xperlU merenDAH DIri sematA2 akU bakAl mmgANg deGReE DAN Kau CUMa SPM yg nta BERAPa kredIT.


KERANA KAU TETAP ABANG KU,


tempat kU mencurah raSa

dan memINTA dana. heee.


kalAu LAh kaU tau, BTapa sygnyA aku PadamU.(jiwang sket2x)




AKU masih lg ADIK kecIL yg XSEGan bercerITA ttg pAKWE dan CINTA kepada mU.

dan berKONgsi ilmU yg kU taU.

duniA kita mgKIn berbEZA,

TP INGATLAH, KITA SEBENARNYA SATU.




dedikasi utk seorG ABANG yg disayangI.

nnti klau aKU on blik FB, AKU share bnDa ni kaT noTES kau. hehe.

aku cuma saje nk share ttg dy sbb aku syg sgt kat dy.

tp dy xpnh taW.


harAp tafsiR yG AKU bg tU dpt menemaNi dy.




Tq, HERO =)


Ni MASA KaT meLAKA. akU darI kecIk laGI Da BERJEMuR UTK jgA kuLit. hheHE.
Tu HERo, BAJu KAler bIru. =)



saya dan herO tgH manDi di AIR TERJUN. Owh, tU abah =)


DKat Air tERJuN GAk. masa nI da besAR SKet, tP aBg akaN TTp jagA adik KAn?? =)



AKU SAYANG KAT KAU HERO!!!heee

ni La pix KEGEMARAn akU.

ABAh aMIK.

akU DGn gaUn kegemarAn dan sandaL KEGEMARaN.

Tq MAk SBb PILIHAN bajU Yg cntIk. =)


Sunday, April 10, 2011

teNTANG hari iNi yanG inDah

HAri ni, xde yg menarIk kecuALi

dtg sket leWat ke skOla n xpakAI name tAG (pnat je wat).

pastU, prePare mnGajar KH kat bDak2 nI

kH haRI NI ajar penGurusan Sarapan pAgi.

sEROnOK SGT naK AJAr msAk2 sbB bUDAK2 Ni MMg SUKa makAn.

ckGu poN SUKa maKAN =)


spaTUtnya, akU ajAr kelAS A, tapI DE SOrG bUDAk kelAS C ni ske sgT nk MENYeliT

AKu puN AJAr la SKalI

sroNOk je tgK dyOrg bOleh WAt sndrI smUa yG AKu ajaR

Dr wat Air, KUPas kuLit teluR, SAPu JEM dan makaN.

SMUaNYa berjalAn lancaR.

SiaP TMBAh roTI lagI.

Tq MURID2, sBb raSA SERonoK DGN pngajarAn cikGu.


yG PALIng seronoK SKalI

BilA BUdaK2 TNYa kitA

Habibul: "uSTAzah ngajO x hari ni?" (dy Mmg pngGil smuA ustazAH sbb DLU ngajI kaT MADRasah).

Aku: X la, maNe de..

Habibul : eH, kaN usTAZAH ajar KH DGn mAth haRI aHAd, paStU SELasa Pon maTH.

Aku : HHaih. xbOleh keLentong PLAk.hhAHA.


aKU sukA DY ngAt jaDUal akU SBNrnyA. RAsa dy AmiK BERat dgN PNGAJaraN akU.





MINgGU ni da nak abiS praktikUm.

bilA naK ABis nI, rasA SEDIh sgT.

AkU BrU DPt seSuaikan diri DGn cikgU2, mUrid2...


cikGu pasTI RINDu KAMoO.

CIKgU AKAn ngaT cte KAK LIMAH yg kt tgk SAMa2.

n lagU enJIT2 SEMUT tu.




siyes. akU sediH.



dan bIla akU NGAT baLIk


BENarlah kata mereKa yg AKu TELah beruBAh.

sedikiT demI sedikiT.

akU belajAR di bUmi terenggAnu NI.

menutuP aURAT.

SolAT.

menJaga katA.

emm..bnYk yG TElah dibina SBnrnyA.




mgKIn akU masih pakai gelanG silVer

yG KAMoO KATa ibaraT GAngster.

tP itu BUKAN tndANYA akU x bOleh jD GURU yG BAik.

cUma, AKu bukAnlah gUru yg semPURNa.





pApe pUn

aku DA Mula JATUH CINTA DENGAN PROFESION PERGURUAN. =)




habIBUL dan Nazran . =)



Dalilia,Hakimi, HabibuL dan Nazran


Ammar, Habibul, Nazran, =)



dan ini PENUlis bLog maSa zamAN kanAk2 nyA.


SAYA SANGAT COMEL kan. hhahHA =p




layAn laGU nI. =)

video


harap ESOK juga HARI INDAH! =)

CONFESSION




bOhoNG LA kalAu KAta x sayAng..

bOhong LA kalaU kata x jeleZ..


NApE MAnusia tU sukaR NAk lUAHKAN PerASaan diA???

hhaIH~

Sori LA Syg..

x bemaKSUD pon nak wat U maRah..


paPepUn kT tetAp kawaN BAik kN??
(NASIb U da lama X Update bLOg..hiii)


U tahU x, stIAp kaLI Kt gDuh, mmBER pasti kan cKp

sabar la tQa, sethUn sTGH lg..

ermm...stP KAli ayat TU kluAr

aKU Rasa bersAlah sbNRNya..

mcm akU da xsbr2 nk tgGu sthUn stgH

PASTu blAH XNK tgk MUke kO lagi..

haiH..CAM HARaM BToL PERANGaI Ni..


SMpAi skRg

akU akaN TTp bersABar

aKu x la haraPKAn kaU utK rasa TERpaksa terIMA AKU

akU BERSyukur dA Ko XCOmplaiN

BTapA WANGinya bnTAl bUSUK akU

Or..kO x cOMPLAin ttG lasaKnya AKu...


CUMA AKU SKRG TGH BELAJAR NAK FAHAM KAU

hhAih kawan..tOLong la akU

belajaR UTK fhaM KAu SEBenar2 nyA.



cLOse.

bIar terUS Ku BERLAri DAN laRI

laRI keluAR Dr mimPI inI~

Saturday, April 09, 2011

salah Faham

aKu dah bosan tgk kau marah.

disGUisting.

emm...nak marah jgak la skali skale.

myb dy ngat dy sorg je yg taU marah.

naseb baik ade kawan yg baik. yg slalu bg kata smGt. tQ kamoO.

aku pon xnak susahkan kau sbnrnya.

aku ngatkan keje tu ko sorg je yg wat.

maklumlah, kau jenis wat keje cpat n suka bg arahan je.

aku slow.

mmg btOL la ape yg mak kaU ckp hari tu.

bOleh sakit JIWA ORG.

oh, lg satu..kaU Tereer..akU doP POn..

mana samA..



hhaih..

bile la aku nk jd cam arnab ni.. =.="


emm..susah btol hdup cmni...

layan KAk LImah lg bgus

GURU kah AKU?


mendengaR cerIta rakAn2 daRi bebeRApa SEKoLAH,


akU berpenDapat
bUdak2 skRg aGak SUsah untuk DIBENTUk...

DGr CERiTA BUdAK2 yG WAt haL,


Lg2 MAsa PENsyaraH obseRve,
mCM MANa kita NAk wat?

NAk maraH, MAk baPAk pulak alA2 kOngsi geLAp.. hhAih...

xkan nak PGl bapaK akU plaK GocoH SINi?


haa...laRi plAK prOfesIOn perGUruAn tI..

emm...diLema seOrg gUru PRAKtikUm,


hdK maRAh x mmPu,
tP xmraH, naIK KEPala.


HAraP, SEM depaN AKu Boleh WAt yG TERbaIK.



gO motiVAtiON!!!


HAI, KAK LIMAH =)

entri menarik awal pagi ni. hhaha. aku, usop welchair, abi hurairah dan kak limah.

NI mmg menarIk.

tP yg xmnarik sbb kna setelkan KKP PN dgn PJ.

hdup pljr cmni la.

esemen 24hour.

naseb nak kwen xkna wat esemen. haha. stop ngarut.



sbnrnya, da lma x menulis. ntah nape, mood dtg balik. besenya mood nk merepek la. klau mood skema, baik wat esei esemen.

dan masa ni, aku tgh lyn lagu ni.



skali skale lyn lagu jiwang ni...xkan slalu nk dgr lagU A,B,C....

video

cte ttG CT ni, aku ske dgr laGu2 lame dy..nk kata diE harD FAn tU..

aDE la..tP sbLOm dy nikah dgn Dato'K la..

slpAs Tu, STILL dgr jgak lagU dy..tP x cm dOLu la..

btteR dGr ndIE band

laGU tU akU SKe dgR Dr kecik lG..

sbB CT sgt coMEL DLM VDEO tu =)


lGu ni AKu knAL masA BLAJA kat mktb (SADIS ayat)


video

2.20 tp mata xnak tutup lg....

Friday, April 08, 2011

KISAH MALAM MINGGU

cewah. tajuK x bOLEH blah. hhAha. Kat sini, aku cUma nak cter ttg 3 MGgu praktikum yg lepas.

ade lg seminggU baKI praktikUm.

AKu daPat ke SK BUKIT NANAS sbg destiNASi PRAKtikUM yG PERTAMa.

PRAKTIKum pertama dR 20.03.2011 - 14.04.2011

satU bulAN Yg cukUP MENcabAR SBnrnyA

dsBBkan aKU coURSE PKHAS, aku dan kwn bNYk masA KAt keLAS PPKIBP.

PPKIBP: Program Pendidikan Khas Integrasi Bermasalah Pembelajaran.

kat sini la tmpaT pertama aKU memPRAKtikkaN IlmU YG aku blaja SLAMa 3 thN stgH.

3 thun stgh blaja pon still kena kOmen kat penulISAn oBJEKTif. hhaih~




emm..kat kelas ni terbahagi 3. aku ajar kelas 1 n 2. kelas 1 kelas bdak bijok belaka la. kelas 2 lagi bijok. ayat sinikal. huu.


bijak o x bijok bukan la mtlamat pnting. yg pnting utk aku, budak dpt blaja sumthing dari kelas masa hari tu. ni la pgorbnan cikgu kelas Khas. nk bg dak2 khas ni thu apa yg dy wat n lg bagUS Ajar dyOrg berdikaRI.


kat sini nak cter sket la nama anak murid aku.

KELAS 1: SHIDA, HABIBUL, HADI, DALILA, FATIHAH, HAKIMIE.

KELAS 2:MAMAT, AMMAR,SYAFIQ,SOLIHIN,ZAKWAN,AINA,NIA.

KELAS 3:CHAH,SYAHMIN


tpok utk diri sbb bleh hafal nama anak murid dlm 2 hari. hhaha =D

luPA PLAk nama cikGu2 kaT SItU:


KAK JU, KAK NAB, KAK LA, KAK ZI, KAK TY, KAK ZA


kalAU nak ikUtkan, mmG aDe sket stress bila ajar dyOrg sbB hari nI nGaja, jam Tu JGAk dyORG lupe balik..hhAIh~

tP, usaHA tU jgn PERNAH PUTUS, CIKGu =)


sdkt kngn yg mnYentuh HAti aku IALAH MAsa ada soRG budak Ni waT confessioN kat akU.
(AYAT gler tingGi..hhaha)

***L : Cikgu, saya suka la cikgu ika. (aku la tu).

akU : ye KE? tQ..huu (snyUm maLu2 =p)

***L : Cikgu cOmel la..

akU : ye ke? ala, cIKgu cOmel sOkmo.. (GIle gedik)

***L: eii,. cikgU ni., kelaKAr la (SENGiH2)

akU : hahahaha (gelak evi l )

***L : tp kan cIKGu, saya takut saya lupa cikgu la bila cikgu xdtg sini lagi..

akU : senyap. skit sedih.


akU: xpe la ***L, masuk kelas K, ti blaja mOlek2 k. aKu senyum.


ayat bUDAk tu waT Aku berpKR. MESTi DY dah tahU keadaaAn diri dY. Sbb tU dy boleh ckp yg dy pasti akaN LUPA kat akU secara x sgaja.

aku sedih jgak..tP nk wat cmne..

slagi Aku ade kaT SKoLA NI, AKU akan trus ngaja n harap dy mmPu ngat akU.

walauPun kt x bersuA lagi satu hari nntI..


emm...emo PLAk..huu

kalau kelas 2 plak, besenya akU akn terGELAk dGr murid2 tu pgL cikgU.

dyORG PgL cigU2x...hee

ngat macam KAt skOLA JAMBU RIAS duLu,

de soRg mUrid pgL aku cigu tita..cigu tita...

huhu...rindU btOl kenangAN duLu.. =)


NI LA PIX DAK2 COMEL YG CIKGU COMEL AJAR. heee. =)





NI MASA AJAR BM. HARI NI SMUA DTG KELAS. BAGUS ANAK CIKGU =)





NI BUDAK KECIK AKU RINDU.


SAFIE COMEI!!!!Dy da bijak, kalau kita ckp sbok dy ketawa gelak2. hihi. rndu dy. dr kecik kami dgrkan ayat Yassin. harap2 da besar bleh jD ulama' o ustaz. hii.



video